hoe moet je inklemmen? Wiskunde

Hoe moet je inklemmen met wiskunde? Bijvoorbeeld met : Jia Yi werkt in de horeca. Bij haar inkomsten in € per week hoort de vergelijking: 115,05 =4,35t+15. T= tijd in uren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde
18.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik snap dit niet maar heb binnenkort testweek help!!

Het beste antwoord

Bij inklemmen zoek je een waarde waarvan je weet dat kleiner is en een waarde waarvan je weet dat die groter is dan de uitkomst. En die waardes laat je steeds meer naar elkaar toelopen. Net zolang totdat je de uitkomst hebt.

Probeer:
t =20 ==> verschil = - 13,05
t =25 ==> verschil = + 8,7
Het gezocht getal t zal dus ergens tussen de 20 en de 25 liggen, en waarschijnlijk
dichter bij de 25, omdat de absolute waarde van het verschil daar kleiner is.

Volgende poging
t =22 ==> verschil = - 4,35
t =24 ==> verschil = + 4,35
Het gezocht getal t zal dus ergens tussen de 22 en de 24 liggen, waarschijnlijk in het
midden

Volgende poging
t =23 ==> verschil = 0,0
Dus het gezochte getal is 23.

In dit voorbeeld is dat natuurlijk een onzinnige methode. Maar dit werkt ook voor
formules waarvan je nog niet weet hoe je die op moet lossen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Van die methode voor het oplossen van een som had ik nog nooit gehoord. Dank voor je antwoord! + 1 voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
super bedankt!