Moet je als je een parallellogram tekent, ook zulke tekens erbij zetten dat die lijnen evenwijdig zijn?

Of hoeft dat niet omdat dat altijd zo is bij een parallellogram?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (3)

Bij een paralellogram moet je dit er altijd bijzetten.
Bij een paralellogram zijn de lijnen altijd evenwijdig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet per se.
Je kan ook aangeven dat de overstaande zijden even lang zijn met van die tekentjes. Hieruit volgt namelijk ook dat je te maken hebt met een parallellogram.
Er zijn nog meer manieren om een parallellogram aan te geven, maar je moet in ieder geval genoeg tekentjes zetten, zodat je met zekerheid kan zeggen dat het een parallellogram is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er bij staat dat het een parallellogram is, hoeft dat niet. In alle andere gevallen wel.