Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe meet je het aantal inch op bij een fiets?

Ik wil mijn fiets verkopen via marktplaats.nl, maar hoe weet ik hoeveel inch mijn fiets is?
Kan iemand dat uitleggen hoe ik daar achter kom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
125.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk dat het slim is om zowel framemaat als wielmaat te vermelden, zie de antwoorden voor hoe je die meet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als je je fiets wilt verkopen, is het heel erg verstandig om een foto toe te voegen. dit verkoopt namelijk sneller, en ook kan gelijk gezien worden hoe het frame eruitziet.

je frame maat is de afstand vanaf het einde van de zitbuis tot aan het hart van de trapas. in CM! dit kun je makkelijk omrekenen naar inches, maar ik zou het er ook in CM neerzetten.

ook zou ik onderstaande link toevoegen op marktplaats, bij je fiets.


Succes met verkopen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat staat aan de zijkant van je buitenbanden. Het aantal inches van een fiets is nl de wielmaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je framemaat van fiets wil weten moet je vanaf crankset(as van trapper) tot de ingang van de zadelpen meten. als je meet in cm en wil antwoord in inches hebben moet je getal maal 0.39 vermenigvuldigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aantal inch van een fiets wordt meestal gemeten vanaf de as van de trapas tot aan de bovenkant van de zitbuis. Dit is de lengte van het frame van de fiets. Voor meer informatie over fietsverzekeringen en waar je op moet letten bij het kiezen van een fietsverzekering kun je terecht op Zeker.com.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding