Welke auto rijdt meer KM?Auto 1: trekt op van 0 tot 100 in 10 secondenAuto 2: trekt op van 0 tot 100 in 5 seconden

Auto's hebben beide dezelfde wielomtrek.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wiskunde
1.6K

Het beste antwoord

Het juiste antwoord is afhankelijk van je kader: beschouw je de auto's gedurende 10 seconde of de afgelegde afstand tot iedere auto afzonderlijk 100km/u rijdt.

In het 1e geval geldt:
Beide auto's hebben tijdens het optrekken(ervan uitgaande dat ze een lineaire versnelling hebben) een gemiddelde snelheid van 50 km/u.
Voor de geldt dan dat gedurende 10 seconden gemiddeld 50km/u wordt gereden. De 2e auto rijd gedurende 5 seconden 50 km/u, en gedurende 5 seconden 100 km/u (=samen gemiddels 75km/u), en legt dus 1,5 keer zoveel af.

In het 2e geval geldt:
Beide auto's hebben gedurende het optrekken (ervan uitgaande dat ze een lineaire versnelling hebben) een gemiddelde snelheid van 50 km/u. De 1e auto rijd 10 seconden, de 2e 5 seconden, de 1e auto legt dus meer afstand af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

om op de 100 te komen? auto 1 lijkt me... vraag niet echt duidelijk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ligt eraan of die een burnout trekt of niet. Anders draaien de wieler alleen sneller en rijdt hij niet meer maar wel sneller.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij de een is de gemiddelde snelheid 50 km/h gedurende 10 seconden, bij de ander is de gemiddelde snelheid 50 km/h gedurende 5 seconden. Auto 1 rijdt dus duidelijk meer kilometers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
auto 1 natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga lekker zelf je huiswerk doen :P