Wat is de functie van ons bestaan?

Oftewel, waarom bestaan wij, ligt hier een diepere betekenis achter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
ik denk dat je het antwoord op deze vraag pas weet als je dood gaat.

Het beste antwoord

Inderdaad een interessante vraag. Ik heb nog geen voor de hand liggend antwoord gevonden. Ik geloof ook niet dat die er is. Ik geloof ook niet en dat verklaart het voorgaande. Misschien dat we ons als mensheid een doel zouden kunnen stellen? Klinkt héél aanmatigend want als mensheid lijken we steeds minder in staat om onze eigen leefwereld veilig te stellen, laat staan een doel na te streven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

om de wereld naar de klote te helpen volgens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze functie is het 'zijn'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hebben we zelf in de hand. Mogen we zelf bepalen. We kunnen zelf zin of functie aan het leven geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vraag welke op GV al vele malen langs is gekomen.

In mijn optiek: om te leven, om te genieten van het leven