Is het mogelijk je eigen bot te breken?

Ze zeggen dat er onderzoek is geweest dat een mens er niet toe in staat is een bot van zichzelf te breken. Ik zoek nu op internet naar dat onderzoek. Weet iemand hoe het heet. ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Doelman Sergio Romero had er iig geen enkele moeite mee ;), zie link. Of bedoel je heel bewust? Dat je bedenkt om één of andere vreemde reden dat je je hand wil breken en net zo lang tegen een muur of iets dergelijks slaat tot je iets breekt? Ik denk dat je daar inderdaad een aantal psychische barrières voor moet doorbreken, maar ach, als je al kan bedenken dat je zelf je hand bewust wil breken, zal dat laatste stukje brainpower ook wel lukken toch? Beenbotten lijken me een stuk lastiger, ten eerste omdat ze veel sterker zijn en ten tweede dat je dus langer bezig zult zijn met 'het breekproces' en je dus langer en meer pijn zult moeten kunnen verdragen. Best freaky wat ik zojuist heb beschreven, misschien ben ik ook niet helemaal goed bij mijn hoofd ;).

Bronnen:
http://www.nrc.nl/sport/article2172366.ece...

Ha, die Baileyisme; De mens is fysiek in staat botten te breken bij anderen, dus als dat bij jezelf niet lukt is dat puur door een psychische barrière. Maar ik heb wel verhalen gelezen over soldaten die zichzelf een botbreuk bezorgden om zo weg te kunnen van het front. Kennelijk valt onder extreme omstandigheden die belemmering weg. Toegevoegd na 7 minuten: Een voorbeeldje in de link:

Bronnen:
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/32332/...

Voor het breken van bijvoorbeeld je eigen vinger is echt niet veel kracht nodig. kan je dus prima zelf doen, als je dat zou willen. De meeste mensen zien het nut van hun eigen botten niet zo in, en/of zien erg op tegen de pijn en andere ongemakken, die het met zich meebrengt. Dit weerhoudt ze er van, om het te doen. Maar er zijn best mensen, die zichzelf verwonden, door bij zichzelf iets te breken.

Dat is zeker mogelijk. Er zijn mensen die uit woede zo hard tegen de muur slaan dat ze een middenhandsbeentje breken. Of zo hard tegen de deurpost aan schoppen dat ze een teen breken. Ik heb het in mijn omgeving regelmatig meegemaakt, ik heb gewerkt met mensen met psychische achtergronden en moeilijk gedrag... regelmatig botbreuken daar. Maar ook een goede kennis van me, die even helemaal flipte van kwaadheid... hand gebroken. Het is lastiger als je kalm en rustig bent en je wilt dan iets breken bij jezelf, echter als je het echt wilt, is een vinger zo gebroken of uit de kom. Pijnlijk... dat wel. Toegevoegd na 1 minuut: Mensen die door zelfverwonding iets breken doen aan 'automutilatie'. Automutilatie is jezelf verwonden, op welke manier dan ook.

Dat kan zeker. Sterker nog : Ik heb een keer een stuk van mijn vinger afgezaagd (per ongeluk). Qua kracht kan het absoluut. De weerstand zal liggen op het psychische vlak, maar ik denk dat je tot zoiets wel in staat bent als er levensgevaar dreigt of levensgevaar van een dierbare zoals vrouw en zeker kind.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100