Hoe vergeelt LEGO?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
licht je vraag even toe wat je wilt
wil je het vergelen of voorkomen of wat!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd marion 61
mogelijk dat
hoe voorkom je het vergelen van lego
bedoelt wordt...

Antwoorden (4)

normaal gesproken vooral onder invloed van huidolie & zonlicht.

Maar als je gele steentjes wilt, kan je die beter gewoon kopen, krijg je ze mooier egaal geel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonlicht, zweet > dat werkt hetzelfde als met alle verf. Slijtage en chemische processen doen het verkleuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lego vergeelt als het ouder wordt.
is mijn ervaring.
jonge, verse, nieuwe lego heeft er geen last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder invloed van de zon verkleuren de plastic bouwsteentjes. Dus het beste is om ze niet door zonlicht te laten beschijnen.
Vergeeld LEGO kun je bleken met chloor. Een verdunde oplossing met wat water erin werkt als je ze daar enkele dagen in laat weken. Maar als het ongelijk vergeeld is krijg je het nooit meer mooi wit.
Amadea