Ja, het antwoord hiervoor en het filmpje demonstreren het.

Echter er is wel een belangrijke maar, het geldt niet voor alle vuurwapens.

Bij sommige vuurwapens kan door een ander ontwerp dan de hier afgebeelde Glock een gevaarlijke situatie ontstaan, waardoor het zelfs niet ondenkbaar is dat je wapen ontploft nadat het al uit het water gehaald is, maar nog niet helemaal leeg is gelopen.

Met andere woorden, mocht je de vraag stellen omdat je het wilt uitproberen, vraag dan ook goed na bij de fabrikant van het wapen of de leverancier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Dat kan,zolang het kruit in de huls nog droog is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas Moolkeesje, dat klopt niet, in die zin dat dat zeker niet de belangrijkste factor is. Natuurlijk moet de aanvuurlading nog (enigszins) droog zijn om te functioneren, maar belangrijker is het ontwerp van het wapen. Door de massa van water kan bij een ongelukkige samenloop van water in het wapen en het afvuren een kleine explosie ontstaan die door tegendruk bijvoorbeeld de loopkamer doet splijten, met uiteraard alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben (gelukkig) geen expert, Martijn. Het enige dat ik weet, is dat het kruit,of datgene war als zodanig funktioneert,droog moet zijn, anders volgt er geen ontbranding/explosie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad in de meeste gevallen correct, alleen bij een zogenoemde eenheidspatroon. Waarbij de patroon dus een geheel vormt is dat vrijwel niet meer aan de orde.
Ja zolang het geen zwartkruit wapen is is dat geen probleem, alles is dan waterdicht, een zwartkruitwapen heeft een open kamer die je vult en dan de kogel erop dus dan gaat het niet werken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord voegt niet bepaald veel toe, vind je niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het geeft antwoord op de vraag... waar of niet?
Kort maar krachtig. Geen + waard maar zeker ook geen -
Ja dat kan. Alleen zal de kogel weinig kracht hebben. En hoe je vuurwapen er daarna aan toe is dat valt ook nog maar te bezien.