Iets dat oneindig is en dus geen einde heeft kun je in mijn visie niet definiëren. En dit is dan een analytisch gedefinieerde interpretatie van je vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Oneindig is gewoon zonder eind en dat is de enige definitie.
Misschien be je hier niet echt verder mee maar een duideljkere defnitiebestaat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hierover is al veel gezegd en geschreven. Heeft geen zin om van mijn kant hierover iets te zeggen. Dat is nl erg nietig.
Zie o.a. op Wikipedia.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het oneindige of iets dat oneindig is..heeft in mijn ogen niet alleen geen einde..maar ook geen begin. Zonder begin geen einde en andersom ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onzin.
je kan iets afschieten vanaf de aarde en het oneindig lang door laten vliegen. Lijkt mij dat er toch echt wel een begin is dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onzin.
wie zegt dat zoiets dan oneindig lang door blijft vliegen. Als er ergens in de verte een alien staat die dat opvangt? Nou noem ik zomaar iets. Maar hoeveel andere planeten en sterren zal dat "iets" wel niet tegenkomen die de vlucht kunnen stoppen.
Nee per definitie wel definieerbaar, maar niet kwantificeerbaar...

Toegevoegd op 26-04-2009 12:21:08
één meer dan je kan bevatten is oneindig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt wel, maar dan wordt dat wat je kan bevatten wat meer, en dan is oneindig weer eentje meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja precies, nu begrijp je het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ohh wat een onzinverhaal weer he xinix.
oneindig is niet alles dat meer is dat de mens kan bevatten. Wat is bevatten? Jij kunt toch ook niet bevatten wat de afstand tussen hier en sirius B is? Toch is die afstand niet oneindig.
Oneindig is gewoon eindeloos. Zonder einde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet ik ook wel j0ve.... lol het is allemaal een spelletje, neem het niet serieus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uitstekend antwoord. heel precies.
je kan oneindig in een cirkel blijven lopen, de lengte is oneindig dan en de cirkel is prima definieerbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat kan je niet.
Het is belangrijk dat in de wiskunde oneindig geen getal is. Je kunt er zeker niet zonder meer mee rekenen. De vraag "Wat is oneindig plus één?" is op voorhand betekenisloos.

Kun je aangeven op welk terrein je oneindig bedoelt? Het is een woord met nogal wat betekenissen.