Omdat de hele mens een beetje zurig is.

pH, wat is dat nou precies?
pH staat voor zuurgraad. De schaal waarop de zuurgraad gemeten wordt loopt van 1 tot 14. Hoe lager het getal hoe zuurder, hoe hoger hoe alkalischer. De laag die bescherming biedt aan de huid is licht zuur (5-6) en heet dan ook de zuurmantel. Deze zuurmantel beschermt de huid tegen schadelijke invloeden van buitenaf. Huidverzorgingsproducten met dezelfde waarden als deze zuurmantel heten pH huid neutraal. Daar tegenover wordt met ‘pH neutraal” een waarde van 7 bedoeld. Logisch dus dat het gebruik van pH huid neutrale producten de zuurgraad van de huid op peil houdt. Maar een al verstoorde zuurgraad kan niet hersteld worden door het gebruik van deze producten. Hooguit kan erger voorkomen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In het kraakbeen van de buitenste gehoorgang zitten kleine kliertjes die een vettige substantie afscheiden. Door te kauwen wordt deze substantie naar buiten getransporteerd en mengt zich onderweg met afgestorven huidcellen, vuiltjes en bacteriën die zich in de gehoorgang bevinden. Dat prutje, ter bescherming van het oor, kennen we onder de naam oorsmeer. Oorsmeer bestaat uit vetten, wassen, kleine hoeveelheden ontsmettende stoffen en geurstof. Dat laatste is om insecten af te stoten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het zijn, dat je voor je het proefde een tijdje hard gelopen hebt? Door het schudden, kan het namelijk zuur zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat oorsmeer o.a. de funtie heeft voor het aanzuren van het leefmilieu voor bacteriën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij is het bitter...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik adviseer je om eens goed te luisteren naar een pot poedersuiker. Goed schudden en dan weer proeven...