Hoe weet ik of transparant verpakkingsmateriaal cellofaan is en niet plastic?

Ik weet graag of dat bij papier- of plastic-afval moet

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Milieu
5.6K

Antwoorden (2)

De belangrijke test voor cellofaan is dat het niet of nauwelijks rekt als we eraan trekken, in tegenstelling tot plastic folie dat rekt en vervormt.
Daarnaast:
• Het scheurt als papier, gaat het wat moeilijker dan kan het nog papier zijn, maar behandeld met vet- of vochtwerend laagje zou het bij het restafval moeten.
• Het knispert en geeft weerstand bij het in elkaar frommelen.
• Het voelt harder aan dan plastic folie.
Toegevoegd op 24 oktober 2021 11:45: bron
SimonV
2 jaar geleden
Maakt niet uit. Cellofaan hoort bij het plastic afval. Zie voor meer informatie www.afvalscheidingswijzer.nl