Hardt DD lak verder uit eens het weer warm genoeg is?

DD lak heeft minimaal 15 graden nodig om uit te harden. Stel dat ik er 's ochtends mee begin en het is 15 graden. Het kwik stijgt naar 18 en 's nachts wordt het uiteindelijk maximaal 11. Hardt de lak dan de volgende ochtend pas verder uit, eens het weer 15 graden wordt? Of moét het aaneensluitend minimaal 15 graden zijn?

2 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Over het algemeen geldt dat bij een te koude temperatuur lak niet snel genoeg droogt. De kans bestaat dan dat de lak slecht hecht. Uiteindelijk hardt de lak uit als het warm genoeg is.

Maar DD Lak heeft een verwerkingstijd van 3 uur bij 20°C en kan worden verwerkt bij een minimale temperatuur van 15°C. Droogtijd: na 2 uur stofdroog, na 24 uur overschilderbaar.
Dus als je 's morgens begint, heeft een lage nachttemperatuur geen invloed meer.
SimonV