Is helium voor feestballonnen puur?

Ik las laatst dat er een schaarste is aan Helium en dat er daardoor vaak zuurstof gemengd met Helium word verkocht tegenwoordig. Ik lees ook gemengde recensies van mensen die klagen over balonnen die niet blijven zweven of dat ze minder ballonnen kunnen vullen dan geclaimed word. Toch staat er op de site van de verkoper dat de tank gevuld is met 100% helium. Dus is dit echt 100% Helium? Zo niet, mag je het dan wel verkopen als 100% puur? Is dat niet vals adverteren?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Als de helium niet 100% puur is MOET dat op de fles staan. Het maakt niet uit voor welk doel het gas gebruikt wordt. Ga er dus van uit, dat je echt 100% helium hebt. Het feit, dat je het aangegeven aantal ballonnen niet kunt vullen ligt aan de wijze van vullen. Zou je b.v. 20% meer helium gebruiken als noodzakelijk is dan is het natuurlijk logisch, dat je ook minder ballonnen vult. De ballon zelf merkt niets van die 20% meer of minder.