Waarom klapt de 16 ampère zekering er niet uit?

Ik heb 15 meter ledlichtsnoer maal 14,4 watt per lopende meter is 216 watt gedeeld door 12 volt is 18 ampere.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
ronron1212
3 jaar geleden
Er zit heel wat meer snoer door je muren naar alle licht punten
gvrox
3 jaar geleden
@ronron1212 kun je uitleggen wat jouw opmerking met de vraag heeft te maken ?
ronron1212
3 jaar geleden
@gvrox wat denk je die zitten ook op een stop.
gvrox
3 jaar geleden
@ronron1212 dat klopt, maar hoe kan dat invloed hebben op het feit dat de zekering er NIET uitklapt ?
ronron1212
3 jaar geleden
@gvrox dit is de vraag
Ik heb 15 meter ledlichtsnoer maal 14,4 watt per lopende meter
Hoe kan de stop hier dan er door uit klappen In de muur zitten meters meer en dan klapt de stop ook niet
gvrox
3 jaar geleden
@ronron1212 heb jij meters LED lichtsnoer in je muren zitten die 14,4 watt per meter verbruiken dan ? Het antwoord zal wel "nee" zijn, want je hebt meters snoer lopen die nauwelijks verlies geven. Het LED snoer aansluiten bij de vraagsteller is te vergelijken met het aansluiten van een lamp die 216 watt verbruikt.

Antwoorden (1)

Omdat de zekering 16A op een spanning van 220V is (dus 3520W).