Zou je de vloeibare fase van zuurstof nog steeds kunnen inademen?

3 jaar geleden
14.9K
TurfGraver
3 jaar geleden
Zou een beetje te koud zijn...
Thecis
3 jaar geleden
@turfgraver
Tikkeltje ;-)

Het beste antwoord

Vloeibare zuurstof kookt bij -184⁰C. Daar zijn je longen niet tegen bestand.
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Niet alleen je longen, maar ook je mond, lippen, tong, keel, luchtwegen, etc etc. Als je een vloeistof van die temperatuur binnen krijgt, bevriest alles direct. Dood daardoor niet meer te vermijden. Gemakkelijk gezegd, het is een zeer vervelende manier van doodgaan.
Mikaapje
3 jaar geleden
Haha ja oke dat begrijp ik. Maar ik bedoel meer los van die temperatuur. Het is en blijft zuurstof maar het is wel nat...
TurfGraver
3 jaar geleden
Puur zuurstof kun je niet inademen (gevaarlijk).
En het is alleen vloeibaar (nat?) omdat het zo koud is.
Thecis
3 jaar geleden
@mikaapje
Het is ruime 180 graden ONDER nul. Het is een vloeistof en juist door de temperatuur ga je er dus harstikke dood aan. Daarbij, als het gasvormig zou zijn, moet je niet te lang 100% zuurstof inademen. Is ook niet goed voor je.
Mikaapje
3 jaar geleden
Oke oke, dan kan ik het beter anders vragen, de lucht die wij inademen, als dat gasvormig zou zijn en we geen last hebben van de temperatuur is het dan in te ademen? Het is en blijft vloeibaar.
Mikaapje
3 jaar geleden
Ik bedoel vloeibaar xD