Wat zou er gebeuren als je met eenwingsuit skydivet op de maan?

Zou je dan net zo snel vallen als zonder wingsuit want er is geen lucht dus ook geen weerstand toch?

3 jaar geleden

Het beste antwoord

Op de maan is geen lucht zoals hier op aarde. Sterker nog, er is geen atmosfeer.
Het hebben van een wingsuit zal dus geen verschil maken. Je valt net zo snel naar beneden als zonder wingsuit. Je zal ook net zo snel vallen als een steen of een adelaarsveer of dan wat dan ook. Alles valt met dezelfde snelheid in een vacuum.

De maan is pakweg 6x zo licht als de aarde. De valversnelling (dus hoe snel je valt) zal dus ongeveer 6x zo klein zijn / langzaam gaan als op aarde.
3 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is geen atmosfeer op de maan, dus je zult vallen als een baksteen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja, je valt net zo snel als zonder wingsuit, want in het luchtledige heeft een wingsuit (en ook een parachute) geen enkel effect.
Je valt bovendien uiteindelijk sneller, want de aantrekkingskracht (zwaartekracht is daar wel gering, maar je valsnelheid wordt inderdaad niet door luchtweerstand begrensd.
“Je valt bovendien uiteindelijk sneller”, daarmee bedoel ik sneller dan in de lucht hier op aarde.
Toegevoegd op 12 oktober 2020 09:36: tekst
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Hele goeie aanvulling dat er geen zgn "terminal velocity" is.
+
Mikaapje
3 jaar geleden
Ik kan niet 2 reacties als beste toevoegen haha!