Bestaan er sites waar je kunt zien per straat hoe vervuild de lucht is in Nederland?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Dit lijkt me niet. Omdat die informatie per straat zeer moeilijk op te bouwen is. Je zal overal metingen moeten doen en dit real time doorgeven. Anders heeft het namelijk geen nut, de lucht verwaait snel met andere straten. Er zijn wel bepaalde kruispunten in drukke steden die berucht vuil zijn. Maar een snelle blik op het kruispunt (veel verkeer, hogere huizen e.d.) zou je al voldoende info moeten geven of de luchtkwaliteit daar mogelijk slecht is.

Antwoorden (1)

Ja. In de Atlas Leefomgeving kun je op postcode zoeken naar de lokale luchtkwaliteit. Hiervoor zijn modelberekeningen gebruikt. Maar ook de actuele situatie is te vinden in deze atlas.
https://www.atlasleefomgeving.nl/check-je-plek

Luchtmeetnet.nl laat de actuele luchtvervuiling zien in jouw omgeving en geeft de voorspellingen voor de komende 48 uur. Initiatiefnemers van Luchtmeetnet zijn het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), de GGD (gemeentelijke gezondheidsdiensten), DCMR (de milieudienst van de provincie Zuid-Holland) en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
SimonV
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Net even een check gedaan in mijn omgeving is heel er veel groen weinig geluid maar staat daar op rood. Waar ik vroeger woonden is ook veel groen en veel sport mogelijkheden wel veel vervuiling
ronron1212
3 jaar geleden
Aanvulling laatste staan op rood.