Bestaan cusp signs nou wel of niet?

Iedereen (die een beetje astrologie kennis heeft) heeft wel gelezen dat cusp signs in de westerse astrologie nogal controversieel zijn. De ene website zegt dat ze bestaan en de andere niet. Daarnaast zie ik nergens een site die specifiek uitleg hoe cusp signs nou precies in elkaar zitten en hoe dit precies bewezen wordt. Ik wil heel graag weten wat anderen hierover denken. Ik ben zelf een Libra/Scorpio Cusp, geboren op 23 oktober, de eerste dag van de scorpio maand. Ik ben dus sowieso een cusp sign.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Uiteindelijk zeggen sterrenbeelden helemaal niks over je persoonlijkheid, horoscopen zijn uit de duim gezogen. Als jij graag 'cusp' wil zijn, veel plezier.

Antwoorden (1)

Astrologen zijn het er onderling niet over eens of cup signs bestaan. Het is inderdaad controversieel en het kan niet bewezen worden.
Een cup is de denkbeeldige lijn die een paar opeenvolgende tekens in de dierenriem of huizen in de horoscoop scheidt. De zon kan over de lijn bewegen. Wanneer dit op het moment van de geboorte gebeurt, wordt er gezegd dat zo iemand 'op deze lijn wordt geboren' en sommigen geloven dat hun leven wordt beïnvloed door de kenmerken van beide tekens. Zoals alles met de astrologie: je kunt het geloven, of niet…
SimonV