Water kan dus niet op dezelfde manier als eten slecht worden. Maar de chemische samenstelling verandert wel als het een hele tijd aan de lucht in een glas blootgesteld werd.
Dan absorbeert het water namelijk koolstofdioxide. Een klein deeltje daarvan wordt omgezet in koolzuur. Soms kan dit koolzuur een proton of twee verliezen, waardoor je carbonaat of bicarbonaat krijgt. Dit verlaagt de ph-waarde van water, waardoor het een beetje zuur wordt en de smaak verandert.
fremar
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Bron: https://www.hln.be/nina/fit-gezond/waarom-een-glas-water-na-een-nacht-anders-smaakt~a30f78ea/