Welke steensoort is dit?

Deze ketting was van mijn opa en ik zou graag willen weten welke steensoort er aan vast zit. Ik heb al enkele boeken doorgekeken, maar kan de juiste niet vinden. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Dit is Obsidiaan -mahonie-

Obsidiaan -mahonie ook wel bruin genoemd. Het is natuurlijk voorkomend vulkanisch glas, een verglaasd gesteente (snel gestolde lava).

Wordt als spirituele hanger gebruikt, omdat mahonie obsidiaan zorgt voor een goede aarding, beschermt en geeft kracht in tijden van nood. Het verlicht pijn en verbetert de bloedcirculatie. De energie van mahonie obsidiaan is zachter dan die van zwart obsidiaan.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Wie zet hier nou een minduim bij, dit is gewoon het juiste antwoord?!
LeonardN
4 jaar geleden
+Lijkt me toch echt het antwoord.
Pieter2011
4 jaar geleden
+ ter compensatie
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Jodokus. Jouw afbeelding (ketting) heb ik ongeveer 25 jaar geleden ook gehad. Dezelfde steen, koord... Ik kreeg toen de waarschuwing van iemand, dat ik niet zomaar een steen mocht omhangen, omdat die misschien niet bij mij paste. Ik vond de ketting gewoon mooi...
Fijn dat de minnaar weer actief is ;-)
TurfGraver
4 jaar geleden
Voor wie zou
"zorgt voor een goede aarding, beschermt en geeft kracht in tijden van nood. Het verlicht pijn en verbetert de bloedcirculatie."
niet goed zijn? :D
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ha, ha, ha, inderdaad!
Waarschijnlijk had de raadgever ook geen verstand van de 'werking' van de steen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Simonsdochter
Tja, je bent niet de enige en dan bij voorkeur elkaar tegenwerkende stenen. :)
Als je er in gelooft, zou ik daar zeker rekening mee houden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@TurfGraver , Kijk eens in de bron:
... https://www.spiritualgarden.nl/zoek-op-steen/edelstenen-n-o/obsidiaan/ ...
en zie hoe elke kleur van de obsidiaan andere 'lading' dekt. Soms een beetje overlappend maar toch niet helemaal. Net als bij horoscopen wellicht. :)
TurfGraver
4 jaar geleden
Als ik dat zo lees jodokus zou ik mijn nek volhangen met die stenen.
Zou niet gaan zwemmen dan.
Horoscopen, tja.
https://www.nemokennislink.nl/publicaties/waarom-je-horoscoop-altijd-klopt/