Is de juiste spelling 'voor hetzelfde geld' of voor hetzelfde geldt'?

Ik weet eigenlijk niet waar dit gezegde vandaan komt. Dus is het woord 'geld(t)' hier een werkwoord of juist een zelfstandig naamwoord?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
34K

Antwoorden (1)

Het is 'voor hetzelfde geld'

1. geen twee missen voor hetzelfde geld doen (=niet tweemaal hetzelfde zeggen of doen)
2. voor hetzelfde geld. (=net zo goed.)
Toegevoegd op 24 april 2018 18:10: bron
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het gaat hier dus om het zelfstandig naamwoord 'geld' (waar je mee kan betalen)