Hoe lang is het naar Mars?

Ik heb laatst een film gekeken over mensen op Mars, maar nou vroeg ik me af hoe lang het duurt om op Mars te komen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
18.5K
LeonardN
6 jaar geleden
Met welke snelheid?
jc54
6 jaar geleden
Voor mij is het elke dag een half uurtje rijden......
http://www.mars.com/netherlands/nl
tinus1969
6 jaar geleden
Er is geen vast antwoord, omdat de afstand aarde-mars varieert, en natuurlijk hangt ook de snelheid af van je type voortstuwing. Zie bv hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Human_mission_to_Mars#Travel_to_Mars

Antwoorden (2)

De reis van de aarde naar Mars duurt zo’n acht maanden. Voor een ruimtesonde of een Marsrover is dit geen probleem, maar voor astronauten is dit te lang, vindt NASA-baas Charlie Bolden. “We willen de reistijd halveren”, zei Bolden deze week tijdens een presentatie.

Een korte reistijd beperkt de blootstelling aan straling. Daarnaast hoeft er slechts voor vier maanden water en voedsel mee. Dit betekent dat een ruimtevaartuig minder weegt en dat een bemande missie naar de rode planeet dus minder geld kost.
fremar
6 jaar geleden
Als mars het dichtst bij aarde staat ; in oktober 2020 en september 2035 dan kan je met het snelste ruimtetuig op circa 86 uur op mars geraken