Hoe bereken je het bereik van een functie?

Hoe bereken je het bereik van bijvoorbeeld de functie f(x) = (x-a)(x+b)?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Door te bepalen bij welke x waarde minima en de maxima van de functie zich bevinden. Dat kan je doen door te differentiëren. Die punten vul je vervolgens in in de functie, ook kijk je even welke waarde de functie heeft bij de grenzen van het domein.

Daarmee weet je nu de minimale en maximale waarde die de functie aan kan nemen,
Omdat de functie continue is, is dat is het bereik