Rond 5000 v.Chr. heeft men waarschijnlijk ontdekt dat het aangenaam was om tabak te roken. Het product werd toen al in Midden- en Zuid-Amerika werd verbouwd.

In Maya-beschavingen werden tabaksblaadjes gebruikt voor het behandelen van wonden en als pijnbestrijder en het roken van tabak was belangrijk tijdens religieuze rituelen. Op eeuwenoude inkttekeningen is te zien dat een priester een pijp rookt in één van de nu vervallen tempels. Ook denkt men dat ze een soort sigaren rolden van wilde tabaksbladeren. Toen de Mayacultuur uiteenviel namen de uiteengevallen stammen de tabak mee richting zuidelijk Amerika. Tabak vond ook zijn weg naar de pijpen en religies van de Mississippi-Indianen in Noord-Amerika.
SimonV
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk rookten mensen al gedroogde tabaksbladeren rond 6000-4000 jaar voor Christus!