Waarom nu wel zon in de huiskamer?

Al jaren wonen wij in hetzelfde huis en hebben een grote tuin. Nog geen enkel jaar hebben wij ook maar een straal zon in de huiskamer gehad. Er was altijd een strook van 2 meter voor de tuindeuren waar altijd schaduw was. Dit jaar voor het eerst dus geen schaduw meer. Even voor de duidelijkheid, er zijn geen gebouwen of opstakels verwijderd in de buurt van onze tuin. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Op welke tijd krijg je nu zon in de kamer ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een of meerdere bomen gerooid?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Exacte tijd weet ik niet maar rond 16:30 uur was de zon tegen de tuindeuren. Er zijn geen bomen verwijderd en geen nieuwbouw in de directe omgeving. Het bijzondere is dat het mijn man ook opgevallen was omdat hij altijd bij warm weer de schaduw opzoekt en dat was deze keer niet mogelijk. Raar maar waar
Erna55
6 jaar geleden
Wanneer je om 16.30 zon tegen de tuindeuren krijgt, dan is dat terwijl de zon al zakt.
Het lijkt me dat er toch een obstakel verdwenen is. Is er een boom gesnoeid ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hebben de achterburen toevallig zonnepanelen laten plaatsen? Die dingen weerkaatsen als ze onder een bepaalde hoek liggen alsof het spiegels zijn...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In Nederland is het UTC + ca 30 minuten. Dus om 16:30 is het 15:00 zonnetijd. Dan staat de zon ZW en op ca 50° boven de horizon om deze tijd van het jaar. Ik heb niet bijgehouden hoe het weer is geweest de laatste 25 jaar, maar ik las dat het nu een graad of 23 is. Dan denk ik aan weinig bewolking. De meeste jaren is dat niet zo. Bovendien is meneer nu 's middags thuis en dat was vroeger niet zo. En uzelf had wel iets anders te doen dan op de zon te letten. Ik hoop dat u het wel prettig vindt.
ronron1212
6 jaar geleden
@TheoDeed ze schrijft
Nog geen enkel jaar hebben wij ook maar een straal zon in de huiskamer gehad.

Antwoorden (1)

Je huiskamer ligt ongetwijfeld op het noorden. Er is niets verwijderd zeg je.
De enige conclusie wat ik kan verzinnen is dat er bijgebouwd is en dat je de reflectie ziet.
Of dat je in Groningen woont en door de bevingen je huis is gedraaid.