Hoe kun je het beste ruimtelijk inzicht oefenen?

Gezien ik binnenkort aan de selectieprocedure van de KLU (koninklijke luchtmacht) wil beginnen, ben ik bezig met mij voor te bereiden op enkele selectierondes. Één daarvan bevat een test ruimtelijk inzicht. Je krijgt bijvoorbeeld zo'n groot uitgevouwen voorwerp op je scherm en je moet er in je hoofd de juiste vorm van vouwen en zo het juiste antwoord kiezen. Waar moet je op letten? Hoe oefen je het? Zie de bijlage voor de opgaven die ik bedoel.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Dit zijn opgaven waarvoor je feitelijk niet echt kunt oefenen. Je hebt het of je hebt het minder of niet.

Hetzelfde geldt voor opgaven waarin je getallenreeksen moet afmaken.
7 jaar geleden
Voor de voorbereiding op dit soort testen zijn allerlei oefenboekjes te koop. Kijk eens op de website van bijvoorbeeld http://www.bol.com of ga eens langs bij een boekwinkel.