waarom mag een iPad niet in de reistas blijven als deze door een scan heen moet (bijvoorbeeld op Schiphol)?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat ie dan kapot gaat. De scanner werkt niet met röntgenstraling, maar met elektromagnetische straling. Net zoiets als een mri scan. Op het beeldscherm heb je ook een kleurenbeeld.
De tunnel, waardoor de bagage heengaat is aan beide kanten alfgesloten door rubberen flappen. Als het röntgenstraling zou zijn is dat niet erg veilig voor het personeel.
Ik heb nog nooit van kleuren röntgenfoto's gehoord. Laat staan kleuren film.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De iPad moet ook apart door het rontgenapparaat maar dan wel uit de tas.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vergissing van me, vergeet mijn verhaal dan maar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dit is een goed antwoord maar het klopt volgens mij niet. de iPad gaat nl door dezelfde scanner in alleen niet in een tas

Andere antwoorden (1)

Omdat, mensen in dat apparaat ook drugs en andere middelen kunnen smokkelen. Ze gaan namelijk niet jouw iPad uit elkaar halen.