Hoe noem je iemand die een extreem selectief geheugen heeft?

zo'n persoon onthoudt alleen wat hem van nature interesseert,maar wat hij moet onthouden vergeet hij steeds

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als 't 'm niet interesseert, waarom zou hij 't dan moeten onthouden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op het werk mmmm ik roep al een half jaar de tijden van de pauze's en de truckjes hoe het sneller moet tijdens het werk.

Het beste antwoord

Selectief geheugen, een mooi voorbeeld van alleen maar willen onthouden wat jou het beste uitkomt. Een veelvoorkomend fenomeen, bv voor mannen: wel weten wanneer alle voetbalwedstrijden zijn, maar niet weten wanneer je vrouw jarig is.
De vergeetachtigheid die jij hier benoemd heeft volgens mij meer te maken met snel concentratie verlies. Sommige mensen hebben dat nu eenmaal gecombineerd met chaotisch gedrag zie je dat vaak, buiten de gewone normale vergeetachtigheid om. En dat ze nog wel wist wat jij aanhad kan met diverse dingen te maken hebben, misschien vond ze het een erg leuke outfit of was het een kleur die voor als een signaalkleur werkt(een kleur die onbewust een bepaalde associatie oproept)en die om die reden in haar geheugen is blijven hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Volgens my fotografisch geheugen en anders dreamqueen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol pluske van me
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fotografisch geheugen klopt niet, dat is dat je gewoon alles goed onthoud. Zo heeft een kennis van mijn moeder een fotografisch geheugen, en kan ze zich nog herinneren wat ze aanhad 20 jaar geleden op de datum precies. En dat interesseert volgens mij niet, aangezien ze er last van heeft dat ze alles onthoud
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kzal je zeggen ik ben al 20jr gescheiden maar weet nog precies wat iedereen aanhad op de bruiloft! Thanx 380 lol 2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan werk jij zeker in een modezaak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Da lieverd maar denk nt lang meer. Crisis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De term fotografisch geheugen is eerder het tegenovergestelde van de term waar in de vraag naar gevraagd wordt.
daar is geen speciale benaming voor volgens mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
politicus

Oost-Indisch doof
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar is niet een term voor om de mens als karakter te omschrijven. het heeft vaak te maken met partiële hoogbegaafdheid als een onderwerp of interesse het geheugen makkelijker bereikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kortzichtig, misschien. Denk ook niet dat er een specifieke naam voor is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een man die naar een vrouw luistert!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt het zelf al: zo iemand is ongeinteresseerd in anderen; onthoud alleen zijn eigen interesses. Je zou zo iemand egocentrisch kunnen noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn ooit, meestal door de ouders, afspraken over gemaakt, Ik kan niet zeggen dat is per persoon vreschillend want hoewel er veel variaties zijn, komt het ook regelmatig voor dat het hetzelfde is voor meerdere personen,
Misschien komt authist een beetje in de buurt maar dan is het niet een kwalificatie maar meer een eigenschap, van 1 ding weten ze heel veel maar verder kan de rest heel laag scoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je beschrijft een karaktertrekje van iemand met het syndroom van asperger.Deze mensen hebben een vaak kortdurende obsessieve hobby en laten al het andere,ook belangrijkere zaken,links liggen.Hij vergeet en onthoudt dan zeer selectief.