Dat roken slecht is, is een feit. Een slimme Nederlander is daarom onlangs met een slimme sigaret op de proppen gekomen. De elektrische sigaret die lijkt op een gewone sigaret, smaakt als een gewone sigaret, rookt als een gewone sigaret (waterdamp) en voelt als een gewone sigaret. En toch krijgt u en uw omgeving geen schadelijke (kankerverwekkende) stoffen binnen. Eén van de grote voordelen van deze alternatieve vorm van roken.

DeSlimmeSigaret.nl (smartCig) is het alternatief voor de gewone sigaret, die sinds het rookverbod in openbare gebouwen en het op handen zijnde rookverbod in de horeca de vervanger moet worden van de gewone ongezonde sigaret.

Een aantal van de voordelen volgens de fabrikant:

• Bij DeSlimmeSigaret hebben u en uw omgeving geen last van de nadelige gevolgen van traditioneel roken. Dus geen tabak, geen teer, geen echte rook (wel damp), geen kankerverwekkende stoffen, geen asbakken, geen vieze geurtjes, en geen luchtvervuiling.
• DeSlimmeSigaret is een revolutionaire hightech ontdekking op het gebied van verdampings- en computertechnologie en werkt op een herlaadbare batterij (Inclusief oplader).
• DeSlimmeSigaret is navulbaar
• Roken is veel goedkoper met DeSlimmeSigaret. De besparing kan oplopen tot wel 70%.
• Men kan bij DeSlimmeSigaret zelf de hoeveelheid nicotine bepalen (minder dan bij een gewone sigaret).
• Men mag DeSlimmeSigaret roken op veel plaatsen waar u geen normale sigaretten mag roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Die is er al, de E-sigaret.

Toegevoegd na 36 seconden:
Die zal in de loop der tijd wellicht steeds wat waardiger worden. http://www.esmoking.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei....da;s niet ...het neusje van de zalm zal ik maar zeggen. Persoonlijk verwijs ik liever naar een forum - maar ook E-roken blijft thee drinken voor koffieleuten, hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten. Ik heb het geprobeerd. Gadver!
Nee.
Het dichtst in de buurt van alle vervangers komen de elektrische sigaret en de nicotine-inhalator waarvan de naam me even ontschoten is, maar geen van allen benaderen ze de 'real thing'.

Nicotinevervangers genoeg ; die doen eigenlijk niks. Roken zelf en het ritueel er omheen zouden ook vervangen moeten worden. Sommige elektrische sigaretten kunnen dit gedeeltelijk, tijdelijk of incidenteel, maar nooit voor altijd.

Het blijft dus uiteindelijk toch een keuze waarbij je verschillende afwegingen moet maken. Zo zullen er wel meer grote en kleine zonden NOOIT honderd procent vervangen worden door iets dat gezonder of beter of lekkerder is.

Uiteindelijk blijft het allemaal een beetje het opblaaspop-effekt. Als het moet, dan werkt het, maar een helemaal bevredigende vervanging zal het nooit zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn chocolade sigaretten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm..nog lekkerder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige sigaretten waar ik van hou!
Er was een tijdje een plan om sigaretten te gaan maken van biologisch geteelde tabak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De accijns op de sigaret is een goede bron van inkomsten voor de regering. Mocht deze bron van inkomsten door welke reden dan ook veel minder gaan worden, zal er zeker gezorgd worden voor een vervanger.

Of dit ook een waardige vervanger zal zijn is in mijn ogen niet te beantwoorden. Iedereen zal zo zijn eigen gedachten hebben over de waardigheid van de vervanger...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb jij de laatste jaren wat waardigs mogen beleven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik een niet ter zake doende vraag...!
Het is de mens eigen eerst een probleem te scheppen en dan een oplossing te zoeken, en hebben we eenmaal de oplossing, jawel dan is een nieuw prbleem reeds onderweg.
Als we een gezond alternatief zouden kunnen vinden, dan vinden we ook net zo makkelijk iets anders wat lekker en dus schadelijk is