Wat is een wetenschappelijker en wereldwijd bekend alternatief voor ''goeievraag.nl''?

Lijkt me overbodig te vermelden dat Engels geen probleem is.

Hoeft niet per se wereldwijd, dit is wel een pré. Met wetenschappelijker bedoel ik voornamelijk een plek waar het gemiddelde intellect hoger ligt en er veel diepere kennis over allerlei onderwerpen aanwezig is, voornamelijk richting de biologisch/chemisch/fysisch/farmaceutische kant.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Misschien eens bij Reddit kijken? Er zijn verschillende subreddits waar je met allerlei vragen terecht kunt (Denk aan dingen als www.reddit.com/r/askscience , www.reddit.com/r/askhistorians ) Vaak zijn er wel mensen die redelijk tot zeer goed weten waar ze het over hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien is Stackoverflow iets voor jou,
Op deze site kan je vragen stellen, en vragen van anderen beantwoorden
Stackoverflow heeft allemaal subsites met verschillende onderwerpen, zoals biologie en geschiedenis.
http://stackoverflow.com/

Toegevoegd na 1 minuut:
De hoofd site is http://stackexchange.com/
Stackoverflow is een van de subsites.
9 jaar geleden
Goede, en internationale, alternatieven voor Goeievraag.nl zijn Yahoo Answers, Quora, Kwero.nl en Answers.com.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een écht alternatief bestaat niet. Hoewel er meerdere, kwalitatief goede, vraag en antwoord sites bestaan, is er niet 1 die dit combineert met een spel element zoals Goeievraag dit doet. Dit maakt GV uniek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de website www.ikhebeenvraag.be wordt je vraag steeds beantwoord door een wetenschapper. Die wetenschapper is specialist op het gebied van jouw vraag.

Toegevoegd na 11 uur:
Op de website staat vermeld:

"Zit je met een wetenschappelijke vraag?
Dan ben je op deze site aan het goede adres!

Zoek je antwoord in ons archief van 14092 vragen.
Als dit niets oplevert, kan je in een volgende stap de vraag stellen aan onze wetenschappers."

en

"Je hebt een vraag? Wetenschappers van 40 Belgische onderzoeksinstellingen, universiteiten en hogescholen geven een antwoord.".
9 jaar geleden
misschien is dit ook iets voor jou wetenschappelijkekring.be/forum/u

Toegevoegd na 30 seconden:
wetenschappelijkekring.be/forum/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Die link geeft (bij mij in ieder geval) een foutmelding. Het forum van http://wetenschappelijkekring.be/ lijkt niet meer te bestaan. Of kan jij een link geven die wel goed werkt?