Wie kent de documentaire "synchronicity" en waar ik die kan vinden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
SimonV
9 jaar geleden
Hier te koop:
http://www.synchronicitydoc.com/

Het beste antwoord

Soms voelt een gebeurtenis zo toevallig en toch zo gepast dat je de neiging hebt er een diepere betekenis in te lezen. De psycholoog Carl Jung noemde dit soort opmerkelijke toevalligheden 'synchroniciteit'. Jan van Diederen maakte er een documentaire over. Hij volgt de Franse kwantumfysicus François Martin. Ooit begonnen als 'hardcore' natuurkundige, nu gegrepen door het fenomeen synchroniciteit. Dergelijke voorvallen zijn misschien te verklaren vanuit droge kansberekening. Maar hun onverwachte karakter en de verrassende schoonheid nodigen wel degelijk uit tot verwondering. Voor de ontvanger ervan kunnen zulke momenten bovendien concreet een diepgaand en positief effect teweegbrengen. In de film trakteert Martin de kijker op verhalen uit zijn eigen koker met betekenisvol toeval. Hij gaat ook in dialoog met de Tibetaanse monniken van het boeddhistisch instituut Kagyu- Dzong in Parijs, op zoek naar de relatie tussen synchroniciteit en boeddhisme. De zoektocht wordt afgewisseld met verhalen van mensen met bijzondere en soms bizarre ervaringen.Zoals twee Engelse meisjes die op wonderbaarlijke wijze bevriend raken. Of het relaas van een Franse poppenspeler die op precies het juiste moment zomaar een scenario vindt op straat.

Uitzending gemist:
http://www.npo.nl/synchroniciteit/27-01-2013/VPWON_1192333
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je...Simon