waarom tikken mensen ( onbewust ) met hun voet mee op het ritme van muziek?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoel dus als mensen niet zelf muziek aan het maken zijn, maar bijvoorbeeld in een winkel muziek horen.

Antwoorden (3)

Als ik zelf met mijn band doe ik dat om het ritme aan te houden, en gewoon omdat je er een soort van meer energie van krijgt. Je voelt de muziek wat meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je gaat met het ritme mee op muziek die je graag hoort. Mensen tikken nooit onbewust op muziek waar ze niet van houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als dat gebeurt terwijl je zelf in groepsverband aan het musiceren bent, dan is de reden dat je zo voor jezelf het juiste tempo benadrukt. De dirigent staat weliswaar met stok of handen het tempo aan te geven, maar het helpt om daar goed bij te blijven door zelf het mee te tikken met een voet. Daarbij gaat het dus niet alleen om muziek die je zelf mooi vindt, maar ook om ritmisch moeilijke en minder aansprekende composities.
Amadea