Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom bestond onze uitrusting slechts uit één halve tent?

Eind jaren 70 hadden wij één half tentje bij ons in onze plunjebaal, deze moest je dan met een maatje die ook een halve tent had vastritsen, waarom is dit... als je alleen komt te staan is een halve tent heel vervelend.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook met een half tentje kan je prima een slaapplaats maken

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Minder bagage om mee te sjouwen zal zeker een reden zijn geweest. Maar het is ook gemakkelijker om met zijn tweeen de tent op te zetten dan alleen. Verder nemen de tweepersoonspuptenten minder plaats in als ze geplaatst zijn dan wanneer ieder een eigen tent zou hebben. Ik kan me uit mijn diensttijd niet herinneren dat er ooit een probleem is geweest bij een oneven aantal slaapbehoevende militairen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een halve hebt is de helft lichter dan een hele tent. De kans was onwaarschijnlijk dat je er alleen voor kwam je staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan houdt je elkaar beter in de gaten. Dus veiliger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij was het bedoeld om een koppel te vormen. Dus niet om het gewicht van een hele tent, maar om de noodzaak de strijd gezamenlijk aan te gaan. De mogelijkheid tot overleven werd vergroot als je mensen er met z'n tweeën op uit stuurt.
In je diensttijd, die een voorbereiding is op een mogelijke gevechtssituatie, moesten dergelijke psychologische voorbereidingen natuurlijk al worden nagebootst.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding