Waarom bestond onze uitrusting slechts uit één halve tent?

Eind jaren 70 hadden wij één half tentje bij ons in onze plunjebaal, deze moest je dan met een maatje die ook een halve tent had vastritsen, waarom is dit... als je alleen komt te staan is een halve tent heel vervelend.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook met een half tentje kan je prima een slaapplaats maken

Het beste antwoord

Minder bagage om mee te sjouwen zal zeker een reden zijn geweest. Maar het is ook gemakkelijker om met zijn tweeen de tent op te zetten dan alleen. Verder nemen de tweepersoonspuptenten minder plaats in als ze geplaatst zijn dan wanneer ieder een eigen tent zou hebben. Ik kan me uit mijn diensttijd niet herinneren dat er ooit een probleem is geweest bij een oneven aantal slaapbehoevende militairen.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een halve hebt is de helft lichter dan een hele tent. De kans was onwaarschijnlijk dat je er alleen voor kwam je staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan houdt je elkaar beter in de gaten. Dus veiliger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij was het bedoeld om een koppel te vormen. Dus niet om het gewicht van een hele tent, maar om de noodzaak de strijd gezamenlijk aan te gaan. De mogelijkheid tot overleven werd vergroot als je mensen er met z'n tweeën op uit stuurt.
In je diensttijd, die een voorbereiding is op een mogelijke gevechtssituatie, moesten dergelijke psychologische voorbereidingen natuurlijk al worden nagebootst.