Gaat een kogel door een diamant heen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het dan nu de bedoeling dat we kogelvrije vesten van diamant gaan maken? Haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is iemand behoorlijk alles aan het minnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, ik zie het.

Het beste antwoord

De diamant zal eerder versplinteren dan dat de kogel erdoorheen gaat de hardheid is tevens de zwakte, door de hardheid is de diamant niet flexibel en versplinterd eerder dan dat er een gat inkomt.
Glas is ook hard en als je daar op schiet komt er wel een gat in ,maar gehard glas wat harder is versplinterd in kleine stukjes.
Een en ander hangt ook af van de grote van de diamant, het kaliber van de gebruikte kogel, het wapen en daarmee de snelheid van de kogel, en het materiaal waarvan de kogel gemaakt is, een loden kogel heeft niet voldoende hardheid om een diamant van redelijk formaat te versplinteren de kogel staat plat,een pantserdoorborend projectiel daarentegen (verarmd uranium)heeft een zodanige massa en hardheid dat het goed mogelijk is dat van de diamant niets overblijft dan een hoopje stof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Indien die voldoende massa en snelheid heeft kan die door een diamant heen. In iedergeval de diamant vernietigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je het frietvet merk bedoeld ja
en door de diamanten steen nee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diamant is de hardste bekende stof. Een kogel zal daarop afketsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je een voorwerp zeer veel snelheid geeft krijgt heeft het heel veel energie 'in zich'. Als dus een kogel gigantisch veel snelheid geeft krijgt het dus ook veel energie, en als je al deze energie dan loslaat op een diamant zal hij kapotgaan. Maar een kogel heeft denk ik niet genoeg snelheid/energie als hij uit een geweer komt dus zal mijn hypothese zijn dat hij er niet doorheengaat en dat de kogel in stukjes gaat.
goeie vraag voor mythbusters
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van kogel af, en de snelheid van de kogel. Maar misschien kan een diamant kogel en met dit pistool, is dat mogelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede diamantairs kunnen diamanten ook splijten, dus de hardheid van een diamand is niet van absolute betekenis.
Een kogel met een zeer grote snelheid zal een diamand dus wel degelijk kunnen beschadigen. Het zal alleen hoogstwaarschijnlijk niet een mooi rond gat in de diamand opleveren. Ik heb eens een kristallen asbak laten vallen; resultaat: duizenden stukjes kristal. Ik vermoed dat zoiets zal plaats vinden als je dit uit gaat proberen. Conclusies kan je eigenlijk pas trekken na een proef of tien. Laat het even weten, als je tien diamanten aan flarden hebt geschoten.