Hoe kan het dat mensen flauw vallen bij het zien van hun idool?

Zoals concerten enz..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (7)

dat heeft met adrenaline te maken dat veroorzaakt word door enthousiasme.
op een gegeven moment word dit teveel voor je lichaam waardoor die knop effe uitgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een idool bij hen is geschept als een soort god. Het moment dat ze het idool zien raken ze overload door emotie.

Daar kan je van flauwvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is typisch een geval van hysterie. Vroeger ook wel appelflauwte genoemd. Met een beetje reukwater onder de neus wapperen en de patient is weer bij zinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De idool valt in werkelijkheid gewoon tegen.
Alle foto`s die ze van het idool gezien hadden, waren al een paar jaar eerder genomen en nog gefotoshopt bovendien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van de opwinding...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In die gevallen, vergeten ze te ademen - komt geen zuurstof in de hersenen - vallen flauw en op dat moment zijn de speiren verslapt en de ademhaling gaat door en komen ze bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen vallen soms flauw door heftige emoties, pijn, schrikken of bij een schokkende gebeurtenis.
De flauwte wordt veroorzaakt door een tijdelijk tekort in de bloedtoevoer naar de hersenen. Daardoor krijgen die een zuurstofgebrek en sluiten als voorzorgsmaatregel alle niet-essentiële functies af. De toevoer naar de hersenen wordt verstoord omdat bloedvaten in andere delen van het lichaam, vooral in de buik en de ledematen, ineens helemaal open gaan staan en zo alle bloed voor zichzelf opeisen. Dat kan nodig zijn om bijvoorbeeld een klap op te vangen. Door flauw te vallen, komt het lichaam horizontaal te liggen, en kan het bloed makkelijker naar de hersenen stromen. Dat letterlijke vallen is dus niet voor niks. Laat daarom iemand die flauw is gevallen altijd even liggen, liefst met de benen omhoog.
Bronnen: