Wordt het voorjaar nu kouder dan normaal ?

Omdat de water temperatuur gemiddeld kouder is dan vorige jaren ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dit is lastig te zeggen.

De noordzee is deels koeler dan normaal. Maar het noorden van de alantishce oceaan is weer warmer. En hoewel er zinnige voorspellingen mogelijk zijn, zijn deze bij mijn weten voorkomend voorjaar nog niet vrij gegeven.

Seizoensverwachtingen zijn het stadium van beukennootjes tellen ontgroeid. In grote delen van de wereld, vooral de tropen en in mindere mate Noord- en Zuid-Amerika, zijn zinvolle (kans)verwachtingen mogelijk. Het Nederlandse weer is lastiger te voorspellen op de termijn van een tot zes maanden. Er wordt veel onderzoek gedaan naar seizoensverwachtingen (o.a. op het KNMI), en gecombineerd met steeds betere (satelliet)waarnemingen en snellere computers valt te verwachten dat seizoensverwachtingen de volgende jaren betrouwbaarder zullen worden. De grilligheid van het weer zal er echter altijd voor zorgen dat er grote onzekerheden blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee er is niks over te zeggen wat voor een voorjaar we krijgen.
Heb je volgende week een beetje zon en het is windstil dan kan het zo maar al 15 graden worden,en kun je mits goed gekleed al buiten zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat erom omdat de water temperatuur zo laag is nu .
Theoretisch wel, maar jammer genoeg is er geen ‘normaal’. De mogelijke variaties zijn groter dan het kleine verschil in watertemperatuur.