welke reactie vindt plaats in een hotpack?

Ik wil graag weten welke reactievergelijking juist is:
- CH3COONa * 3H2O (l)--> CH3COONa * 3H2O (s)
Of
Na (aq) + CH3COO (aq) + 3 H2O (l)--> CH3COONa * 3 H2O (s)
Of is er een andere goed??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

In een hotpack vindt geen chemische reactie plaats.
Het is een fysische reactie, namelijk het stollen van een onderkoelde vloeistof.
Door een mechanische trigger wordt het stollingsproces in gang gezet, en zo je weet komt bij stollen warmte vrij.
Door het te verwarmen smelt het weer (neemt dus smeltingswarmte op).
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor iw antwoord! Maar wat is de juiste reactievergelijking hierbij?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Tessaaa123: Er is dus geen reactievergelijking, het is een natuurkundig proces, geen scheikundig.