Op welk moment ontploft een geldkoffer?

Wanneer ontploft een geldkoffer? Als hij door niet bevoegden wordt opengemaakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Een plofkoffer ontploft als die op een oneigenlijke manier wordt opengemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit antwoord bevat de beste bron. Mogelijk worden er meerdere veiligheidstechnieken toegepast. Dat blijkt uit de vele verschillende antwoorden hieronder.

Andere antwoorden (7)

de koffer zelf ontploft niet, er ontploft een verfbom die het geld onbruikbaar maakt, die bom word er los ingedaan en onploft tussen de 5 en 10 minuten na activering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is maar 1 juiste manier met de sleutel en cijfercombinatie of wat ze ook maar gebruiken
volgens mij open de zaak pas als de sleutel wordt gebruik en hij in een apart sleuf van de geldmachine o.i.d wordt gemonteerd. volgens mij hoeven de bewakers zelf het geld niet in handen te krijgen of handmatig plaatsen
het simpelweg de doos in een special sleuf te plaatsen opent al een gedeelte en daarna wellicht nog een extra sleutel omdraaien voor volledige toegang
bij geforceerd openen springt het altijd
hoezo heb je er eentje gevonden ? ;)
14 jaar geleden
Na activering!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad als ze hem proberen open te maken.
Maar vaak al veel eerder. Zodra iemand de koffer afhandig heeft weten te maken, kan de geldloper de verfcapsule op afstand laten ploffen. Opeens hebben dan de overvallers de interesse in hun buit verloren, vreemd hè?
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
De geldkoffers hebben een druksensor in het handvat. Als dat los gelaten wordt, heb je 120 seconden om hem open te krijgen, of een inktpatroon ontploft in de koffer.

Als je probeert het slot open te breken, springt de de inktlading ook

Daaarbij zit er vaak ook een hitte-ontlading die de biljetten aanbrandt,

Maar 2 minuten na loslaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit een verfbom in, als deze koffer op de niet normale manier wordt geopend ontploft de verfbom. Deze verfbom is zo krachtig dat zelfs de koffer kan ontploffen en de dief daardoor onder de verf komt te zitten.
Zie bron hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een geldkoffer staat op een bepaalde tijd ingesteld en op niet juist openen. Als een geldloper binnen de afgestelde tijd de koffer niet in het systeem dat in de geldauto staat geplaatst heeft, kan deze zelfs in zijn handen nog ontploffen. De hele inhoud wordt dan met onafwasbare verf bespoten. Als iemand hem probeert open te breken spuit de verf ook over hem heen. Zo is de "dief" nog goed te herkennen.
amc