Kan je DNA of een vingerafdruk terugvinden op een sigarettenpeuk ?

een sigarettenpeuk die een uur of langer in het sneeuw heeft gelegen en is het mogelijk dat een gerookte sigaret geen speeksel bevat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Daar zul je altijd iets op terug kunnen vinden. Het meest waarschijnlijke is speeksel. Ook kleine huidschilferd zijn mogelijk. De kans op een volledige vingerafdruk is het kleinst, omdat de oppervlakte van een peuk het onlogisch maakt dat er contact met de volledige vingertop is geweest. Alleen als de sigaret via zo'n mondstukje is gerookt door iemand met handschoenen aan is de kans vrij klein dat er iets te vinden is. Een uur in de sneeuw zou geen probleem moeten zijn, misschien blijft de peuk hierdoor juist wel beter geconserveerd!