Erg geïnteresseerd in DNA, welke opleiding?

Ik zit in 6VWO en ben erg geïnteresseerd in DNA, vooral bij mensen en dieren. Ik ben van plan Biologie te gaan studeren als bachelor en ik vroeg me af of het mogelijk is om me later met die studie te kunnen specialiseren in DNA

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij kun je je vraag beter stellen aan de universiteiten waar je biologie zou willen studeren. Dan kun je de antwoorden vergelijken en besluiten welke bachelor biologie je de beste start geeft voor een master in de DNA/hoek. Vergeet niet de Duitse en Belgische universiteiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat wil je doen met het DNA? Forensisch, biologisch, scheikundig, nog anders? Kijk eens hier: http://retro.nrc.nl/W2/Lab/DNA/betawaaier.html

Antwoorden (1)

Als je je in DNA wilt verdiepen moet je niet bij biologie zijn, maar bij scheikunde.
Dan kom je al in het eerste jaar in aanraking met biochemie en DNA.
Althans, dat had ik 2 jaar geleden. Zeer interessant.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergeet niet naar de open dagen aan de universiteit te gaan.
Reddie