Hoe wek je zelf adrenaline op?

Toegevoegd na 13 uur:
Hoe wek je adrenaline op zonder jezelf in gevaar te brengen als dit mogelijk is? En hoe doe je dat dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
van een hoog gebouw springen

Antwoorden (3)

Je kan adrenaline zelf opwekken door iets te doen wat gevaarlijk is (of lijkt) of wat je eng vindt, bijvoorbeeld bungeejumpen, parachutespringen, hard gaan motorrijden of autorijden. Je kan natuurlijk zelf meer of andere dingen bedenken!

Zorg wel dat je geen illegale dingen doet, al kan daardoor natuurlijk ook adrenaline worden opgewekt door de spanning dat je wordt ontdekt.

Toegevoegd na 1 dag:
Naar aanleiding van de uitbreiding van je vraag: "Hoe wek je adrenaline op zonder jezelf in gevaar te brengen als dit mogelijk is? En hoe doe je dat dan?"

Op deze website http://nl.wikipedia.org/wiki/Adrenaline staat onder meer:

"Adrenaline komt in grote hoeveelheden vrij bij angst en stress, maar ook bij woede, kou, hitte, pijn en fysieke arbeid."

Er zijn dus een groot aantal manieren te bedenken waarop je zelf adrenaline kan opwekken zonder jezelf in gevaar te brengen.

Het kijken naar een spannende film kan al dit gevolg hebben, lijkt mij.
11 jaar geleden
Door jezelf in angstige en stressvolle situaties te begeven, bij angst en stress komt er adrenaline vrij.

Toegevoegd na 23 uur:
Achtbanen en examens doen, is redelijk ongevaarlijk, instappen, ogen dicht en gaan, of zitten, beginnen en ....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koud douchen is een relatief veilige manier om (nor)adrenaline op te wekken.