moet je je als mediator ergens officieel laten registeren en waar is dat dan?

Een meneer die zich op een ALV van een oudervereniging op een middelbare school uitgaf als mediator misdroeg zich. Hij intimideerde ouders, zo erg dat ze wegliepen. Kun je tegen zo iemand een klacht indienen bij een instantie die mediators registreert. Want als hij ook zo tegen klanten doet....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je bemiddelaar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij zegt dat hij mediator is, ik weet niet of dat hetzelfde als bemiddelaar is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou, zo erg bemiddelt hij dus niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, hij maakt zijn beroep ten schande en daarom vroeg ik of je dit ergens kunt melden.

Het beste antwoord

Je bent niet verplicht om je te registeren bij zo'n instantie.
Je kan er wel contact mee opnemen om te kijken of hij in hun register staat. En dan evt een klacht bij hun indienen, mits je aan de eisen voldoet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier kon ik iets mee!

Andere antwoorden (2)

Het is mij wat onduidelijk over wat voor soort mediator dit ging, ik ken het voornamelijk van echtscheidingen maar in dat geval moet je hier zijn: http://www.nmi-mediation.nl/over_mediation/niet_tevreden_over_uw_mediator/wanneer_een_klacht_indienen.php

Ik vermoed dat het hier niet ging om een echtscheidingsmediator maar wat het dan wel was, daar zul je iets duidelijker over moeten zijn want iedereen mag zich zo noemen als het om wat vagers gaat dan een echtscheiding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft je niet te laten registreren. Een mediator heeft geen beschermde titel, dat wil zeggen dat ieder willekeurig persoon zich een mediator mag noemen.

Er zijn diverse verenigingen van mediators. Als de door u omschreven mediator bij een vereniging is aangesloten kunt u daar een klacht over hem indienen, wat de consequenties voor die mediator zijn is mij echter niet direct duidelijk. Dat zou u bij de betreffende vereniging zelf moeten navragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
teusvh
11 jaar geleden
In principe correct, maar: het lijkt me voor de hand liggen dat ze geen klachten in behandeling nemen over iemands misdragingen als hij op dat moment niet als mediator optrad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de OP staat dat hij zich uitgaf als mediator