Waartoe zouden we in staat zijn als we 100% van onze hersenen zouden gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.1K

Het beste antwoord

Wanneer we dat doen zijn we heel KORTSTONDIG tot grote genialiteit in staat of we flippen volledig.
Dat houden onze hersenen echter maar heel kort vol, ze worden dan VEEL TE WARM en doen het bloed coaguleren,
het bloed stolt bij meer dan 42 graden.
Dat zou een onmiddelijke dood tot gevolg hebben.
Daarom is de grijze materie opgevouwen tot een oppervlak, welke uitgevouwen ongeveer een vierkante meter oppervlak inneemt en wordt zeer goed doorbloed om zowel voldoende voeding en zuurstof op te kunnen nemen als de opgewekte warmte af te kunnen geven.
Het nominale vermogen van de hersenen is ongeveer 100 Watt, best weinig voor wat de hersenen kunnen.
De grijze materie is de plaats waar onze denkprocessen plaatsvinden.
We gebruiken volgens verschillende bronnen een paar tot 5% van onze hersenen, Toch nemen de hersenen al 20% van onze totale energie op en kan ons hoofd knap warm worden als we onze hersenen pijnigen.
Zelf denk ik overigens dat we het deel wat we niet gebruiken voor ons onderbewustzijn benutten.
Een getraind onderbewustzijn is een geweldige probleemoplosser, het kan beter met complexe- en chaos-
zaken overweg dan ons bewuste verstand.
Velen beschouwen de hersenen als het grootste wonder
van het universum.
Omdat ik niet overal geweest ben kan ik dat ontkennen noch bevestigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik denk persoonlijk dat met het gebruik van 100% van je hersenen meer kunt ( als wij dood gaan blijft er energie over(watts) als wij 100% gebruiken zijn wij energie.
Even een drugs soort er bij halen bv lsd je kan meer zien, voelen en horen. Dus als we 100% zouden gebruiken zouden onze hersenen wegsmelten door te veel energie we zouden heel kort alles kunne mentaal en fysiek daarna zouden we dood gaan en alsnog 100% gebruiken omdat na het dood gaan alleen maar emergie overblijft en met energie zou je objecten laten bewegen en veel andere dingen die ons het petje te hoog zijn veel zouden zeggen dat dit een gek antwoord is maar er is veel wat wij nog niet weten en wat onze hersenen eigelijk kunne bedenk hier dus bij dat dit mijn theorie is

Andere antwoorden (8)

Ik denk dat we al 100% van onze hersenen gebruiken, maar dat die hersenen niet bij iedereen gelijk zijn, en niet allemaal even ver ontwikkeld zijn. Onze verstandelijke vermogens zijn bij iedereen verschillend, maar als je bedoelt dat wanneer bij iedereen de verstandelijke vermogens tot in het maximale ontwikkeld zouden zijn, dan hadden we in ieder geval goeie vraag niet meer nodig.
Dan hadden we een superintelligente wereldbevolking.
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
hoe slimmer je bent, hoe meer vragen er in je opkomen ;)
Geen idee met welk percentage wij onze hersenen gebruiken. Ik vind het persoonlijk meer dan genoeg.

Ik hoop dat we naast ons rationele denken ons gevoel meer laten spreken.

Ik sprak een man uit Afrika die mij vertelde dat wij alleen maar in tijd kunnen denken en alles rationeel benaderen. Jullie zitten aan de verkeerde kant zei hij. Leef uit wat je voelt! (Is wat voor te zeggen, maar met alleen het gevoel kom je er ook niet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich gebruiken we elke kubieke cm van onze hersenen.

Alleen gebruiken we nog niet alle mogelijk onderlinge verbindingen. Vandaar dat de een goed is in iets en een ander is weer goed in iets anders.
Als we 100% van onze hersenen kunnen gebruiken, dan is er geen onderscheidt meer tussen personen en waar iemand goed in is.
Ik denk dat we alles kunnen wat alle personen kunnen.

Dat we hiernaast ook nog meer kunnen wat sommigen nog niet kunnen accepteren. En dan heb ik het over paranormale zaken.

Dus wat kunnen we dan allemaal met 100% hersenen gebruik:
-We zijn allemaal wonder kinderen. Kunnen allemaal piano spelen, zijn allemaal hoogbegaafde mensen die rotklussen moeten doen, zoals de vuilnis ophalen.
We hebben geen geheimen meer voor elkaar. De ander is geen geheim voor ons.
Even een paar voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zouden dan in staat zijn beide hersenhelften tegelijk te gebruiken... De ene helft staat voor rationeel denken en de andere voor emotionele denken, die zouden dan samen kunnen werken... Nu is of de ene of de andere in charge... Maar zeker nooit beiden...

Het maximale zou er dan uitkomen, maar omdat bijna niemand dat doet, is ook niet bekend wat dat precies is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zouden we in staat zijn om zelf antwoorden te bedenken, daar waar we nu deze website nog nodig hebben.
AWM
14 jaar geleden
Ha, die Bertie;

Dan zouden we in grote problemen raken omdat laaggeschoold werk door niemand meer gedaan zou worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zouden we net zo iemand zijn als Albert Einstein...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot Mega Hoofdpijn :-)