Waar kan je een stageplek in een ziekenhuis in het buitenland vinden?

Voor school moet ik een "internationaal georiënteerde" beroepsstage doen. Dit betekent dat de stage ook in het engels moet zijn. Nou ga ik dus geneeskunde studeren, dus is mijn vereiste een ziekenhuis te vinden in een Engels sprekend land, omdat klaarblijkelijk Nederlandse ziekenhuizen niet internationaal genoeg zijn. Tot heden geen succes.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als een van de Nederlandse ziekenhuizen internationaal georiënteerd is, is dat wel het Havenziekenhuis, tevens Instituut voor Tropische Ziekten in Rotterdam.

Daarnaast zou ik gerenommeerde, academische ziekenhuizen in het buitenland aanschrijven. Maar daar was je al mee bezig? Is er geen decaan of vorm van studiebegeleiding die ondersteund en adviseert in het zoeken naar zo'n stageplaats?