Wat betekend LMG in een weersverwachting?

- Kans op erg veel neerslag vanaf komende dinsdag met serieuze LMG N.Nederland

Aldus Marc E Putto.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

LMG, het onvoorspelbare grensgebied tussen twee verschillende luchtmassa's. De LMG zorgt ervoor dat de weermodellen twijfelen, en de weermannen (en -vrouwen) dus ook.

er zou dus sneeuw kunnen vallen maar ook ijzel/regen.

groeten Ronald

Toegevoegd na 13 minuten:
in dit geval ten noorden van het grensgebied koude lucht wat vanuit het oosten komt, en ten zuiden van het grensgebied warme lucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat daar een foutje zit. Het enige wat ik kan vinden m.b.t. tot het weer is de Luchtmacht Meteorologische Groep.

Ik denk dat de Luchtmacht Meteorologische Groep dit bericht heeft gemaakt, maar daar een woord in is vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien heeft het met gladheid te maken in noord-nederland?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad zou 't kunnen gaan om een foutje bij het overnemen van de tekst. De luchtmacht verzorgt voor een aantal instanties de berichtgevingen. Verder komt LMG niet voor in afkortingen of vakjargon van de weersvoorspelling.