Kun je bacteriën doodslaan ?

Als ik hard met een niet poreus steriel voorwerp op een glad oppervlak sla ( b.v. een aanrecht) heb ik dan een paar duizend bacteriën geplet ?
Ze zijn natuurlijk microscopisch klein maar je kunt alles wat leeft toch ook doodslaan ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! +1 Ik zie het al gebeuren:
" Koop nu de Bacterie mepper voor een hygiënisch aanrecht"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha,sta je op het aanrecht te meppen,vraagt er iemand "wat doe je ?" "O, ik maak het aanrecht schoon"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel lekker om je agressie even kwijt te kunnen
het is een gat in de markt!! Je moet er wat mee doen! :)
Of het nou werkt of niet..... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal me opgeven voor Het beste idee van Nederland.
LOL

Het beste antwoord

Zeer kleine kans. Glad is niet echt glad op microscopische niveau. Een heel gladde plaat ziet er als een maanlandschap eruit wanneer deze 1000x is vergroot. Een bacterie is nog kleiner en past gewoon tussen de bergtoppen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm,daar zit wat in,maar als je met zo'n bergtop een bacterie raakt is hij dood toch ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bergtop zelf is ook niet "scherp" genoeg om bacterie te verpletten of snijden. Ik wou dat ik wat plaatjes voor je had. Tijdens mijn opleidingen heb ik microscopisch onderzoek gedaan naar oppervlaktegesteldheden. Dan kon je heel goed zien wat ik bedoel. Maar ik acht niets onmogelijk, het zou goed kunnen dat je een paar meepakt. Maar op een hele oppervlakte op macro-niveau maakt dat natuurlijk niets uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt het meest logisch.

Andere antwoorden (4)

ik denk eerder dat je ze dan alleen maar meer verspreid
14 jaar geleden
Ik denk dat het theoretisch gezien wel mogelijk is, door wat je zelf zegt -alles wat leeft is dood te slaan.
Maar juist omdat ze zó microscopisch klein zijn zal dat in de praktijk niet werken, door de microscopisch kleine ruimte die er toch nog tussen zit wanneer je met een plat voorwerp op een plat oppervlak slaat.

Toegevoegd na 46 seconden:
Want dat zou ook betekenen dat je zo bacterieën van je handen af kan wrijven of dood kan maken door op je hand te slaan of te wrijven, en volgens mij is dat niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan... Maar je kunt dan weer niet zien of je succes had...

en het haalt nooit uit...

Als in een bak water bacteriën zitten die zich elke dag verdubbelen in aantal EN de bak zit in precies een maand helemaal vol, op welke dag zit de bak voor een kwart vol?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?? Ik begrijp je vergelijking niet !?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sla je er een paar miljoen dood, dan gaat je dat nog niets helpen hoor... dat wil ik ermee zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord op xinix z'n vraag is over een maand minus 2 dagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je J0ve... een inkoppertje voor jou...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook niet mijn bedoeling dat het helpt hoor.
Of denk je dat ik werkelijk mijn huis wil schoonmaken door overal op te slaan ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zou toch kunnen werken, is in ieder geval goed voor het uiten van de agressie... LOL...
Nee, daar zijn ze te klein voor...
Bronnen: