Hoe maak je gedistilleerd water?

ik zag ergens doormiddel van een wasdroger, het water opvangen en dat was dan gedestilleerd water, klopt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door water te destilleren ;-)
Ritsuka
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Destillatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het ook in de supermarkt kopen voor weinig :) misschien bespaart het je moeite
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Er zijn inmiddels ook destilleerapparaten beschikbaar! https://elixerwater.nl/winkel/waterdestilleerder/elixer-water-destilleerder-deluxe/

Antwoorden (4)

nee dit water ruikt nog steeds naar wasmiddel of wasverzachter
dus alleen door water te koken tot damp en de damp te laten condenseren en opvangen
krijg je gecondenseerd water, tenminste
als je opvang en condens oppervlakten schoon zijn dan is het voldoende gedestilleerd
wat uit een wasdroger komt is gewoon te vervuild
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het goed is zit er natuurlijk niet veel wasmiddel en wasverzachter meer in je wasgoed. of je wasmachine moet natuurlijk niet goed meer spoelen. bovendien haal je met distilleren ook de het kalk uit het water, dus waarom dan niet ook de zeepresten
capthavoc
12 jaar geleden
ik zou zeggen proef het water eens,mijn wasdroger is echt niet schoon
Al dat water word gecondenseerd op de vezels die in het filter blijven hangen
en daar zit gewoon veel troep in
alleen een schoonglad oppervlak waar het water op kan condenseren is schoon genoeg
glas o.i.d ,in elk geval een glad oppervlak met geen of weinig vervuiling mogelijkheden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Capthavoc: klopt volgens mij, het water ruikt inderdaad naar wasmiddel, ook als je weinig wasmiddel gebruikt. Het is wel heel erg geschikt voor b.v. het strijkijzer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oké dan zitten er misschien pluisje in, maar het is wel gedistilleerd water.
http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=idrhnDsHnHUVOJQTiC
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vraag was niet of het voor consumptie geschikt is.
Maar of je met de damp van een droger gedistilleerd water kan maken. en dan is het antwoord ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag was niet of het voor consumptie geschikt is.
Maar of je met de damp van een droger gedistilleerd water kan maken. en dan is het antwoord ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry voor dubbele reactie.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Volgens mij mogen er helemaal geen pluisjes in het water uit de condensdroger zitten, dan werkt je pluizenfilter niet goed.
capthavoc
12 jaar geleden
Er zitten ook gen pluisjes in het water maar waar het water door heen gaat en uiteindelijk weer uit drupt
is heel veel pluis.
Gedestilleerd water maakt men door waterdamp op een koud oppervlak te laten condenseren.
Let wel op de juiste benaming: gedIstilleerd gebruikt men voor sterke drank, gedEstilleerd voor het natuurkundige proces om bijvoorbeeld water te zuiveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen, dat is geen gedestilleerd water.

Bij mij uit de condensdroger komt...................condens
Condens onstaat door verdampt water neer te laten slaan op een koeler oppervlakte.
Dat houd dus niet in dat het vrijgemaakt is van alle gifzooi wat er in je wasverzachter e.d. zit.

Gedestilleerd Water .... Gede mineraliseerd.

Gedestilleerd water is zeer zuiver water,
waar door een destillatie proces alle anorganische zouten en de meeste organische stoffen zijn verwijderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar heb je het voor nodig?
Als het voor mechanische toepassingen is (bijvoorbeeld voor de accu of een strijkijzer), dan kun je gedemineraliseerd water gebruiken dat je in de supermarkt kunt kopen.

Voor medische toepassingen (luchtbevochtiger, ademapparaat) kun je gemineraliseerd water gebruiken door dit in een waterkoker goed door te koken en dan af te laten koelen.

In principe maak je gedistilleerd water door water te koken, de stoom op te vangen en deze weer te laten afkoelen waardoor er zuiver water ontstaat.