In welke mate is Discovery Channel betrouwbaar?

Dat programma's als Brainiac er niet zijn voor hun wetenschappelijke betrouwbaarheid, snap ik. Maar de wat serieuzere programma's wordt daar snel 'onzin' verkocht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Mij viel altijd op dat de vertalingen zonder uitzondering 'elk' naar eland vertaalden. Afhankelijk van het sensatiegehalte neemt de onzin toe. De meeste programma's en films op televisie vertonen voor insiders allerlei fouten die ons als buitenstaander niet opvallen. Dat heeft ook te maken met verhaalperspectief, de verhaallijn en het inleven met de presentator. Op het oog lijkt er echter niet al te veel mis mee. Ik wil best geloven dat golballen of kranten worden geproduceerd op de getoonde manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Discovery Channel zendt veel soorten programma's uit gebaseerd op visies/theorieën van steeds andere personen. Het is betrouwbaar omdat er voor de programma's veel onderzoeken worden gedaan naar de juistheid ervan. Als Discovery Channel niet betrouwbaar is, wat dan wel? :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wetenschappelijk onderzoek :D. Een entertainmentzender heeft geen enkele verantwoordelijkheid betrouwbaar te zijn.
ze doen hun best, maar het is en blijft een commercieel kanaal, dus het aantal kijkers is erg belangrijk.
daarom wordt niet te veel achtergrondinformatie gegeven en worden problemen flink aangedikt (het moet spannend blijven)