Hoe komt het dat een foto/poster van een persoon je altijd aan lijkt te kijken ook al sta je er niet recht voor?

Wanneer een persoon recht vooruit kijkt en je kijkt naar hem\haar dan zie je dat die recht vooruit kijkt en dus langs je heen kijkt maar bij een foto is dit niet zo.
Ik sta nu op een station met in mijn zicht 3 posters met daarop 3 keer een foto van een persoon die recht vooruit kijkt.
bij geen van de 3 sta ik er recht voor en toch is het zo dat als ik naar de posters kijk ze je toch aan lijken te kijken, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij bepaalde foto's is dat zo, het is een speciale tekenkunst.. Vraag me niet hoe

Het beste antwoord

Als de persoon recht in de lens kijkt dan kijkt hij jou van elke kant recht in de ogen aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

door in de lens te kijken
maar schilderijen ook, bv Mona Lisa