Als er geen mensen meer op aarde zijn in 2012, 'vergaat' de wereld dan nog?

En ja, ik weet ook wel dat het onzin is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarom niet? Ik weet niet wat het vergaan van de wereld met het aantal inwoners te maken heeft.
Ik stel me bij het vergaan van de wereld voor dat er een reuze meteoriet dwars door de aarde heen slaat en dat daarmee de aarde uiteenvalt (soortement van oerknal, maar dan anders). Daar heeft het aantal mensen dat er al dan niet leeft niets mee te maken.
Maar ook ik heb het idee dat de "sterren" die het vergaan van de aarde voorspellen in 2012 er wel weer een paar jaar naastzitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De mens is de grootste vervuiler van de aarde, dus zonder mensen zal de natuur zich best herstellen denk ik.
Antwoord is dus nee.

Maar als je doelt op de MAYA kalender (2012) dan kan ik je vertellen dat zij daarmee niet het einde van de wereld bedoelden, maar een einde van het onbegrip tussen mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mooiste zou zijn als de aatrde vergin 23.59 op 31 dececember 2011 of op 00.01 op 1 januari 2013.
De aarde kan elke dag vergaan, dus maak je geen zorgen. En onzin is dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou de aarde uberhaupt in 2012 vergaan?

Als jet het fylosofisch bedoelt: Geen idee. Brandt het licht in de koelkast als de deur dicht is? Ook als het niet kan zien dat het licht uit is?

Maar.. Het al dan niet vergaan van de aarde heeft niet te maken met de vraag of er op dat moment mensen leven. Mensen gaan er zowieso niet voor zorgen dat de aarde vergaat. We kunnen wellicht 99,99% van het leven op aarde uitroeien. Maar zo arrogant zijn om te denken dat de mens de aarde kan vernietigen ben ik ook weer niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er helemaal vanaf hoe de mens vergaat.

Via een externe factor zoals een meteoriet, zal ook de aarde vergaan.
Via een natuurlijk verschijnsel, zoals een virus, gebrek aan zuurstof, gif. Dan is de kans dat de aarde zelf blijft bestaan.
En zonder de mens kan hij zich beter herstellen.

Wat mij betreft is er bij 2012 geen einde. Maar een nieuw begin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vraag is dan op welke schaal vergaat de wereld dan..de wereld kan vergaan voor iemand persoonlijk,voor een heel volk,voor de mensheid,voor t universum.de laatste 2 geloof ik t minste..maar je weet natuurlijk nooit....ik ben persoonlijk opgevoed met t idee dat de wereld elk moment kon ondergaan,mijn ouders waren overtuigt zeg maar....en hoe bang ik ook was,we zijn nog steeds hier...hoera!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder mensen krijgt de aarde de kans om te herstellen. Op NGC was laatst een indrukwekkende docu te zien die goed liet zien wat er zou gebeuren met bijvoorbeeld gebouwen als de mensheid er niet meer zou zijn. Zie hieronder een korte link naar een artikel met daarin een korte trailer van deze docu.

In de film I'am Legend was overigens ook goed te zien hoe bijvoorbeeld straten eruit zien zonder mensheid.

Kortom: zonder mens zal de aarde weer een mooie groen/blauwe planeet worden. Natuurlijk bestaat dan nog steeds de kans op verwoesting door een inslag van een meteoriet, wanneer onze zon een supernova wordt...etcetera.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je met alle zekerheid zeggen dat de wereld zal vergaan, alleen kan ik je niet zeggen of dat in 2012 zal zijn... Verder kan ik er geen zinnig woord aan toevoegen...